KULTURALNE MALUCHY (NOWOŚĆ)
| DLA KOGO: | dzieci od 4-7 l |
| GRUPA: | max 15 osób |
| GDZIE: | Sala GOK w Dopiewcu, ul. Szkolna 11 |
| KIEDY: | Wtorki, 16.00-17.00 |
| KOSZT: | 160zł/mc |
Zajęcia mają charakter dwuetapowy:
Część edukacyjna – to moment, w którym dzieci uczą się o emocjach, zachowaniu savoir vivre, zasadach społecznych i komunikacji. Dzięki opowieściom, rozmowie, obrazkom i prostym przykładom odkrywają, czym są emocje, jak je rozpoznawać i wyrażać, a także w jaki sposób radzić sobie w codziennych sytuacjach.
Część warsztatowa – dzieci wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce poprzez zabawę, ćwiczenia integracyjne i twórcze działania. W tej części wykonują także pracę plastyczną lub manualną. Zajęcia mają charakter arteterapeutyczny, ponieważ poprzez sztukę dzieci uczą się wyrażać siebie i lepiej rozumieć własne przeżycia. Gotowe prace dzieci zabierają do domu, co daje im możliwość podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z rodzicami. Każda praca zawsze nawiązuje do tematu omawianego w części edukacyjnej – np. do konkretnej emocji, sposobów radzenia sobie ze stresem czy zasad współpracy w grupie. Dzięki temu dziecko nie tylko utrwala zdobytą wiedzę, ale również może podzielić się nią z rodzicami i opowiedzieć, czego się nauczyło.
Regularne uczestnictwo w zajęciach wspiera dzieci w rozwijaniu takich umiejętności jak:
- rozpoznawanie i nazywanie emocji,
- Savoir vivre, sztuka dobrych manier
- wyrażanie uczuć w sposób akceptowalny i bezpieczny,
- radzenie sobie z napięciem i trudnymi sytuacjami,
- współpraca w grupie i budowanie pozytywnych relacji,
- rozwiązywanie konfliktów i szukanie kompromisów,
- rozumienie zasad społecznych i ich konsekwencji.

Aleksandra Adamczewska i Ramona Juchacz
Ola i Ramona – certyfikowane trenerki TUS. Wspólnie prowadzą firmę Strefa Dobro, która powstała z pasji, przyjaźni i miłości do dzieci oraz ich rozwoju. Prywatnie są mamami łącznie czwórki dzieci 🙂
Prowadzą zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym, których celem jest rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych. Wspierają najmłodszych w nauce radzenia sobie z emocjami, rozwiązywania konfliktów, budowania relacji opartych na współpracy oraz lepszego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

