Skip to content Skip to footer
Ładowanie Wydarzenia

« All Wydarzenia

  • To wydarzenie minęło.

Konarzewski Festiwal Muzyczny – KONCERT FINAŁOWY PRZEMYSŁAW WITEK fortepian LUTOSŁAWSKI QUARTET ROKSANA KWAŚNIKOWSKA I skrzypce MARCIN MARKOWICZ II skrzypce ARTUR ROZMYSŁOWICZ altówka MACIEJ MŁODAWSKI wiolonczela

28 maja 2023 godz. 17:00 - 18:30

30PLN

Konarzewski Festiwal Muzyczny – KONCERT FINAŁOWY PRZEMYSŁAW WITEK fortepian LUTOSŁAWSKI QUARTET ROKSANA KWAŚNIKOWSKA I skrzypce MARCIN MARKOWICZ II skrzypce ARTUR ROZMYSŁOWICZ altówka MACIEJ MŁODAWSKI wiolonczela

Bilety w cenie 30 zł do nabycia w Centrum Kultury w Dopiewie, ul. Konarzewska 12 (poziom -1) lub on-line na www.bibldop.pl/bilety

ZDOBĄDŹ ZNIŻKĘ KUPUJĄC “BILET WEEKENDOWY” za 50 zł lub “KARNET MELOMANA” na wszystkie 4 koncerty za 80 zł.

 

PRZEMYSŁAW WITEK

Pianista urodzony w 1985 roku w Wałbrzychu. W 2009 roku ukończył z wyróżnieniem studia
w klasie prof. Alicji Kledzik w Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Studiował także w Universität der Künste w Berlinie oraz w Hochschule für Musik und Tanz w Kolonii. W roku 2009 rozpoczął pracę w macierzystej uczelni. Od roku 2015, w którym otrzymał stopień doktora sztuki muzycznej, prowadzi klasę fortepianu. W latach 2015-2017 odbywał staż artystyczny pod kierunkiem prof. Krzysztofa Jabłońskiego w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina
w Warszawie.

Już w wieku dziewiętnastu lat zdobywał najwyższe laury na międzynarodowych konkursach pianistycznych: I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Rzymie (2004) oraz dwie Nagrody Specjalne na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Artur Rubinstein in memoriam” w Bydgoszczy (2004). Kolejne lata przyniosły mu I miejsce na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym w Val Tidone (2005) i Racconigi (2006) we Włoszech, a także Nagrodę Specjalną na Międzynarodowym Konkursie Kameralistyki im. N. Rubinsteina w Moskwie (2007). Zwieńczeniem osiągnięć konkursowych Przemysława Witka były nagrody zdobyte w 2008 roku:
I miejsce i Nagroda dla Najlepszego Wirtuoza na Konkursie im. Adilii Alievy w Gaillard we Francji oraz I miejsce i Nagroda dla Najlepszego Polskiego Pianisty na Międzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Halina Czerny Stefańska in memoriam” w Poznaniu. Wyróżnienia te umożliwiły mu nagranie debiutanckiej płyty CD oraz rozpoczęcie działalności koncertowej w kraju i za granicą.

Przemysław Witek występował z Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, a także z Orkiestrami Filharmonii Dolnośląskiej, Krakowskiej, Koszalińskiej, Lubelskiej, Sudeckiej, Szczecińskiej, Świętokrzyskiej oraz z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Współpracował z takimi dyrygentami, jak Agnieszka Duczmal, Marek Pijarowski, Paweł Przytocki, Jacek Rogala, Ruben Silva, Jakub Chrenowicz, Przemysław Fiugajski, Paweł Kapuła, Adam Domurat, Marko Ivanovič, Grigorij Krasko czy Mitsuyoshi Oikawa. Inaugurował sezon koncertowy Mozart Virtuoso Orchestra w Tokio (2017), Filharmonii Narodowej Czarnogóry (2013), Filharmonii Sudeckiej (2010), grał podczas Finału Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku (2009). Kilkakrotnie odbył tournée koncertowe w Chinach. Jako kameralista współpracował z Anną Marią Staśkiewicz, Katarzyną Budnik-Gałązką, Zofią Kulisiewicz, Januszem Wawrowskim, Marcinem Markowiczem, Bartoszem Worochem, Benedictem Klöcknerem oraz Jiřim Kabatem. Występował w największych miastach w Polsce, a także za granicą: w Stanach Zjednoczonych, Japonii, Chinach, Singapurze, Arabii Saudyjskiej, Hiszpanii, Francji, Włoszech, Belgii, Niemczech, Szwajcarii, Ukrainie, Kazachstanie, Kirgistanie oraz w Rosji.

Dokonał nagrań archiwalnych utworów Karola Szymanowskiego dla Radia Watykańskiego w roku 2004 i 2012. W marcu 2011 roku ukazała się jego debiutancka płyta „Décadence” z kompozycjami Szymanowskiego i Rachmaninowa, wydana przez Polskie Radio i Ponte Art Production. W roku 2014 dokonał światowego prawykonania i nagrania (Polskie Radio Lublin) III Sonaty fortepianowej (1958) Andrzeja Nikodemowicza, a także polskiego prawykonania oraz rejestracji utworów fortepianowych Mieczysława Weinberga – wydanych w 2018 r. przez Akademię Muzyczną
w Poznaniu. W roku 2016 dokonał prawykonania Concerto alla polacca Mikołaja Hertla, skomponowanego na zamówienie 50. Jubileuszowego Festiwalu Pianistyki Polskiej w Słupsku.

LUTOSŁAWSKI QUARTET

Zespół odwołujący się w swojej nazwie do wielkiego kompozytora XX wieku – Witolda Lutosławskiego – powstał w 2007 roku i obecnie jest jednym z wiodących kwartetów smyczkowych w Polsce.

Lutosławski Quartet dość szybko ugruntował swoją wysoką pozycję. W ciągu dziesięciu lat działalności gościł już na takich prestiżowych festiwalach, jak Warszawska Jesień, Wratislavia Cantans, Klarafestival w Brukseli, Ankara Music Festival w Turcji, Hong Kong Arts Festival, Tongyeong International Music Festival w Korei Południowej, World Music Days i Jazztopad. Wystąpił też w wielu renomowanych salach koncertowych, m.in. w Kioi Hall w Tokio, YST Conservatory of Music w Singapurze, Hangzhou Theatre, Forbidden City Concert Hall w Pekinie, Megaron w Atenach, Konzerthausie w Berlinie, Bozar w Brukseli, salach SESC w São Paulo, w Filharmonii Narodowej oraz Studiu im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie.

Zespół niejednokrotnie koncertował z wybitnymi artystami, takimi jak Garrick Ohlsson, Piotr Anderszewski, Kevin Kenner, Bruno Canino, Michel Lethiec, Tomoko Akasaka, Eugen Indjic, Ryszard Groblewski, Andrzej Bauer, oraz ze znakomitymi jazzmanami –– byli to m.in. Kenny Wheeler, John Taylor, Uri Caine, Benoît Delbecq, Vijay Iyer, Charles Lloyd. Muzycy kwartetu współpracowali również z paryskim IRCAM-em.

Lutosławski Quartet nagrywał dla wytwórni Naxos, DUX i CD Accord, jego nagrania wydało też NFM. Wykonuje głównie muzykę XX i XXI wieku, wiele uwagi poświęca popularyzacji muzyki polskiej, m.in. Witolda Lutosławskiego, Karola Szymanowskiego, Pawła Mykietyna, a także Marcina Markowicza – jednego z członków zespołu. Płyta – 2016 – zawiera utwory specjalnie skomponowane dla kwartetu i jemu dedykowane.

Od 2007 roku Lutosławski Quartet działa jako jeden z zespołów Narodowego Forum Muzyki we Wrocławiu.

 

ROKSANA KWAŚNIKOWSKA

I skrzypce

Wielokrotnie nagradzana w prestiżowych konkursach o zasięgu ogólnopolskim

i międzynarodowym m. in. na Międzynarodowym Konkursie Skrzypcowym Tibora Vargi (Sion), I Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Karola Szymanowskiego (Katowice), Międzynarodowym Konkursie im. Ludwiga van Beethovena (Hradec), Międzynarodowym Konkursie Muzycznym im. Michała Spisaka (Dąbrowa Górnicza), Międzynarodowym Konkursie na Skrzypce Solo im. Tadeusza Wrońskiego (Warszawa).

Doceniana jako solistka podczas wielu koncertów w Europie (Francji, Estonii, Włoszech, Czechach, Niemczech, Szwajcarii, Austrii), Azji (Chinach, Korei Południowej, Japonii) i Ameryce Północnej. Dwukrotnie występowała w jednej z najsłynniejszych sal koncertowych świata – nowojorskiej Carnegie Hall. W roli solistki występowała m.in. z Orkiestrą Filharmonii Narodowej, Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia

w Katowicach, Orkiestrą Filharmonii Lwowskiej, Orkiestrą Polskiego Radia w Warszawie, Orkiestrą Symfoniczną im. Janačka w Ostrawie, Orkiestrą NFM Filharmonii Wrocławskiej oraz wielu innych.

Występy utalentowanej skrzypaczki można było usłyszeć podczas transmisji

w Programie Drugim Polskiego Radia, Czeskim Radio Ostrava oraz w TVP Kultura. Jej zamiłowanie do skrzypiec nie ogranicza się tylko do roli solistki. Aktywnie uczestniczy w projektach muzyki kameralnej. Od 2013 roku jest członkiem zespołu Chopin Piano Quintet, z którym w 2016 roku wydała płytę z kwintetami fortepianowymi Roberta Schumanna i Dymitra Szostakowicza (wyd. DUX), a w 2019 roku ukazała się płyta duetu gitarowego Woch&Guzik Duo, w której nagraniu brała udział (wyd. DUX). Od listopada 2019 roku jest pierwszą skrzypaczką Lutosławski Quartet. Współtworzy także Chromatophonic Trio (od 2018 roku), a także Tansman Trio (od 2021 roku).

Za swoje osiągnięcia artystyczne trzykrotnie otrzymała nagrodę Prezydenta Miasta Koszalina, a w 2011 roku została wyróżniona tytułem Młodej Artystki Roku. Roksana jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, stypendium fundacji Pro Polonia Society oraz dwukrotną laureatką programu Młoda Polska. Swoje umiejętności doskonaliła podczas wielu kursów mistrzowskich w kraju i za granicą. Pracowała pod okiem takich wybitnych skrzypków jak Jan Stanienda, Stephan Picard czy Dora Schwarzberg.

Roksana ukończyła studia w klasie prof. Jana Staniendy na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Otrzymała medal Magna cum Laude, który jest przyznawany absolwentom z największymi osiągnięciami artystycznymi. Obecnie pracuje jako wykładowca na macierzystej uczelni.

Roksana gra na skrzypcach Johanna Augustina Wagnera z 2009 roku.

 

MARCIN MARKOWICZ

II skrzypce

Od 2006 roku Koncertmistrz NFM Filharmonii Wrocławskiej oraz założyciel i drugi skrzypek Lutosławski Quartet. Od 2005 roku dyrektor artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Kameralistyki Ensemble. Jest również pomysłodawcą, dyrektorem artystycznym i wykładowcą działającej od 2015 roku Akademii Orkiestrowej NFM. Współpracuje z Jazz Band Młynarski – Masecki.

Studiował w Lubece (Christiane Edinger), Warszawie (Krzysztof Jakowicz i Roman Lasocki) oraz Bostonie (Roman Totenberg). Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich, pracując między innymi pod kierunkiem Idy Haendel, Grigorija Zhislina oraz członków Juilliard Quartet, Cleveland Quartet i Szymanowski Quartet.

Jako solista współpracował z NFM Filharmonią Wrocławską, NOSPR w Katowicach, Polską Orkiestrą Radiową, Filharmonią Bałtycką, Filharmonią Sudecką (pod batutą Jacka Kaspszyka, Michała Klauzy, Georga Tchitchinadze, Tomasa Hanusa, Benjamina Shwartza).

Występując w roli solisty i kameralisty, był uczestnikiem wielu festiwali, na przykład Hong Kong Festival of Performing Arts, Tongyeong International Music Festival, Warszawska Jesień, Łańcuch, Forum Lutosławskiego, Ankara Music Festival, Wratislavia Cantans, Klara Festival w Brukseli oraz Kneisel Hall Chamber Music Festival w USA.

Jako kameralista współpracuje z takimi artystami, jak Garrick Ohlsson, Piotr Anderszewski, Kevin Kenner, Jose Gallardo, Bruno Canino, Grzegorz Skrobiński, Krzysztof Jakowicz, Michel Lethiec, Bartłomiej Nizioł, Mats Lidström, Tomoko Akasaka, Vladimir Mendelssohn, Agata Szymczewska, Uri Caine, Mark Feldman, Marcin Masecki, Benoit Delbeque, Amir ElSaffar, Jan Młynarski.

Koncertował w większości krajów Europy, w USA, RPA, Chinach, Japonii, Singapurze, Hong Kongu, Korei Południowej i Brazylii, występując w takich salach, jak Konzerthaus (Berlin), Bozar (Bruksela), Kioi Hall (Tokio), Forbidden City Concert Hall (Pekin), Megaron (Ateny), Megaron (Saloniki), Cite de la Musique (Paryż), Filharmonia Narodowa, Sala S1 im. W. Lutosławskiego (Warszawa), sala NOSPR. Jako gościnny koncertmistrz współpracuje z Polską Orkiestrą Radiową oraz Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej w Krakowie.

Marcinowi Markowiczowi dedykowany jest Koncert skrzypcowy Pawła Mykietyna oraz „Loophole” na skrzypce i orkiestrę Jana Duszyńskiego.

Od 2018 roku jest wykładowcą Uniwersytetu Muzycznego im. F. Chopina w Warszawie. W latach 2009–2010 i 2013–2014 był wykładowcą Akademii Muzycznej w Katowicach. Prowadził kursy skrzypcowe i kameralne w Polsce, Włoszech, Grecji, Singapurze, Turcji i Korei Południowej. Od 2006 prowadzi warsztaty kameralne podczas Festiwalu Ensemble oraz jest wykładowcą Zakopiańskiej Akademii Sztuki (klasa kameralistyki i skrzypiec). Jest także jurorem Ogólnopolskiego Konkursu Skrzypcowego im. Grażyny Bacewicz we Wrocławiu.

Nagrywał dla Naxos, CD Accord, DUX, NFM, Odradek oraz dla Polskiego Radia.

Wciela się również w rolę kompozytora – w 1999 roku otrzymał wyróżnienie w Konkursie Kompozytorskim im. A. Panufnika w Krakowie.

Jego utwory były wykonywane na festiwalach w wielu krajach Europy (m. in. Konzerthaus w Berlinie, Bozar w Brukseli, wrocławski NFM, NOSPR w Katowicach, Studio S1 w Warszawie), Azji (Pekin, Tokio, Hong Kong, Singapur), a także w USA (m. in. Lincoln Center w Nowym Jorku, Kneisel Hall Festival w Maine) i Brazylii.

Wykonawcami jego utworów są między innymi Patricia Kopatchinskaja, Sol Gabetta, Kwartet Śląski, Lutosławski Quartet, Szymanowski Quartet, Polish Cello Quartet, Agata Szymczewska, Paul Gulda, Mats Lidström, Jakub Jakowicz, Alexander Gebert.

Autor muzyki do spektakli teatralnych i filmów (13 sierpnia ’44 M. Bramy oraz Wrzątek A. Casianova). Jego utwory nagrywane są przez CD Accord, NFM i Polskie Radio.

W 2014 otrzymał Nagrodę Marszałka Województwa Dolnośląskiego “Wena” – za wybitne osiągnięcia w dziedzinie kultury.

 

ARTUR ROZMYSŁOWICZ

altówka

Urodzony w Warszawie. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie altówki prof. Błażeja Sroczyńskiego. W latach 2004-2006 stypendysta Guildhall School of Music and Drama w Londynie w klasie mistrzowskiej prof. Jacka Glickmana. Jako muzyk solista na stałe związany jest z Orkiestrą Symfoniczną NFM.

Doskonalił swe umiejętności m.in. u P. Zukermana, M. Tree, S. Kamasy, S. Popowa, członków Guarneri Quartet, Takács Quartet, Heine Quartet oraz Kwartetu Śląskiego.

Zapraszany na festiwale muzyczne, takie jak: Warszawska Jesień, Międzynarodowy Festiwal Kameralistyki Ensemble, Wratislavia Cantans, Festiwal Beethovenowski, Łańcuch, La Frentana, Jazztopad, Pacific Music Festival (Sapporo, Japonia), Paxos International Music Festival (Grecja), festiwal Muzyka na Szczytach, Chopin i jego Europa, Muzyczne Przestrzenie, Tansmania, Klara Festival w Brukseli. Jako kameralista występował również na festiwalach teatralnych, m.in. Edinburgh Festival Fringe, SESC Belenzinho (São Paulo). Współpracował z London Symphony Orchestra, National Basque Orchestra, Sinfonia Juventus, Polską Orkiestrą Radiową, World Orchestra For Peace. Koncertował z wieloma wybitnymi dyrygentami, m.in: Jackiem Kaspszykiem, Gabrielem Chmurą, Michaelem Tilsonem Thomasem, Valerym Gergievem, sir Colinem Davisem, Yakovem Kreizbergiem. Występował w większości krajów Europy, Azji oraz obu Ameryk.

 

MACIEJ MŁODAWSKI

wiolonczela

Urodził się w 1981 roku w Warszawie. Koncertmistrz wiolonczel Orkiestry Symfonicznej NFM i członek Lutosławski Quartet. Absolwent Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie w klasie wiolonczeli prof. Tomasza Strahla i prof. Andrzeja Bauera (dyplom z wyróżnieniem). Studiował również gościnnie w Hochschule für Musik Augsburg pod kierunkiem Juliusa Bergera i Sebastiana Hessa. Jest laureatem Konkursu Wiolonczelowego im. D. Danczowskiego w Poznaniu oraz Konkursu Muzyki Kameralnej w Łodzi. Jako solista występował z Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Wrocławskiej, m.in. inaugurując sezon 2008/2009 pod batutą Maestro Jacka Kaspszyka, był także jednym z dwóch solistów (obok Garricka Olsohna) na trzytygodniowym tournée orkiestry po Stanach Zjednoczonych. Dokonał również polskiego prawykonania utworu Ståle Kleiberga Dopo na wiolonczelę i orkiestrę smyczkową. Koncertuje w Polsce i za granicą jako członek Lutosławski Quartet, a także w duecie z pianistką Agnieszką Przemyk-Bryłą. Jako solista i kameralista brał udział m.in. w festiwalach Wratislavia Cantans, Ensemble, Muzyka na szczytach, Łańcuch, Forum Lutosławskiego, Hong Kong Arts Festival czy Klara Festival w Brukseli, a także innych festiwalach w Polsce, Turcji, Grecji, Belgii, Chinach i Korei Płd. Występował również w wielu innych krajach Europy i Azji.

 

Program:

W. Lutosławski – Kwartet smyczkowy (1964):
Introductory movement
Main movement

A. Dvořák – II Kwintet fortepianowy A-dur op. 81:
Allegro, ma non tanto
Andante con moto
Scherzo (Furiant): Molto vivace
Finale: Allegro.

Szczegóły

Data:
28 maja 2023
Godzina:
17:00 - 18:30
Koszt:
30PLN
Kategoria Wydarzenie:

Miejsce

Sala widowiskowa w Konarzewie
Poznańska 19
Konarzewo, Poland
+ Google Map

Organizator

GBPiCK w Dopiewie
Skip to content