Skip to content Skip to sidebar Skip to footer

KULTURALNE MALUCHY (NOWOŚĆ)

DLA KOGO:dzieci od 4-7 l
GRUPA:max 15 osób
GDZIE:Sala GOK w Dopiewcu, ul. Szkolna 11
KIEDY:Wtorki, 16.00-17.00
KOSZT:160zł/mc

Zajęcia mają charakter dwuetapowy:

Część edukacyjna – to moment, w którym dzieci uczą się o emocjach, zachowaniu savoir vivre, zasadach społecznych i komunikacji. Dzięki opowieściom, rozmowie, obrazkom i prostym przykładom odkrywają, czym są emocje, jak je rozpoznawać i wyrażać, a także w jaki sposób radzić sobie w codziennych sytuacjach.

Część warsztatowa – dzieci wykorzystują zdobytą wiedzę w praktyce poprzez zabawę, ćwiczenia integracyjne i twórcze działania. W tej części wykonują także pracę plastyczną lub manualną. Zajęcia mają charakter arteterapeutyczny, ponieważ poprzez sztukę dzieci uczą się wyrażać siebie i lepiej rozumieć własne przeżycia. Gotowe prace dzieci zabierają do domu, co daje im możliwość podzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z rodzicami. Każda praca zawsze nawiązuje do tematu omawianego w części edukacyjnej – np. do konkretnej emocji, sposobów radzenia sobie ze stresem czy zasad współpracy w grupie. Dzięki temu dziecko nie tylko utrwala zdobytą wiedzę, ale również może podzielić się nią z rodzicami i opowiedzieć, czego się nauczyło.

Regularne uczestnictwo w zajęciach wspiera dzieci w rozwijaniu takich umiejętności jak:

  • rozpoznawanie i nazywanie emocji,
  • Savoir vivre, sztuka dobrych manier
  • wyrażanie uczuć w sposób akceptowalny i bezpieczny,
  • radzenie sobie z napięciem i trudnymi sytuacjami,
  • współpraca w grupie i budowanie pozytywnych relacji,
  • rozwiązywanie konfliktów i szukanie kompromisów,
  • rozumienie zasad społecznych i ich konsekwencji.

Aleksandra Adamczewska i Ramona Juchacz

Ola i Ramona – certyfikowane trenerki TUS. Wspólnie prowadzą firmę Strefa Dobro, która powstała z pasji, przyjaźni i miłości do dzieci oraz ich rozwoju. Prywatnie są mamami łącznie czwórki dzieci 🙂 

Prowadzą zajęcia dla dzieci w wieku przedszkolnym, których celem jest rozwijanie kompetencji społecznych i emocjonalnych. Wspierają najmłodszych w nauce radzenia sobie z emocjami, rozwiązywania konfliktów, budowania relacji opartych na współpracy oraz lepszego funkcjonowania w grupie rówieśniczej.

Przejdź do treści